Ana içeriğe atla

NEDİR BU DİJİTAL INFLUENCERLAR?

Selamlar arkadaşlarım ! Hepiniz Merak Sokak’a hoşgeldiniz!

Gündemimizde olan ya da unutulmuş konular hakkında bilgilendirmek için Merak Sokak oluşumunu sizlerle buluşturduk! Sadece haberler değil; araştırmalar,toplum olarak merak ettiklerimiz,bilinmeyenler,çok konuşulanlar…Kısacası topluma dair her şey Merak Sokakta sizlerle.

E hadi o zaman,başlayalım!

Blogtaki ilk konumuzun son dönemlerde gündemde olan influencerlık ile alakalı olmasını istedim..Bir konu hakkında konuşmak için konuşacağımız konunun temelini bilmemiz gerektiğini düşünüyorum.Yahu bu influencer’ın tam Türkçe karşılığı ne?

Efendim hemen açıklayalım sizlere, influencer etkileyen kişi  demek.

Sahip oldukları sosyal medya ve dijital platformlar aracılığı ile herhangi bir ürün ya da servis hakkındaki yaşadıklarını, deneyimlerini takipçileri ile paylaşmaları yoluyla tanıtım ve pazarlamalar yapan , belirli bir topluluğu etkileyen  ve yönlendiren gruplara influencer deniliyor.

 E böyle genel konuşarak olmaz!Biraz daha detaylara inelim bu konuda.Nasıl influencer olunur? Influencır’lık nasıl ortaya çıktı?

 ONLAR DİJİTAL INFLUENCER!

  Geçmişte marka ve ürünlerin tanıtımını ünlü dediğimiz oyuncu,sanatçı,sporcu,şarkıcı veya iş adamları yapardı.Bu insanlara zaten influencer deniliyordu.Sosyal medya ve dijital dünyanın etkisi ile gündeme gelen topluluk dijital influencer adını aldı.

 Yani influencer kavramı yıllardır aramızda geziniyor. Bu ayrımı bilmeyenlerimiz için güzel bir bilgi oldu diye düşünüyorum!.

 Neyse,konumuza dönelim.Markalar ünlü insanlarla çalışırken bir sorun olmuyordu; tek bir şey dışında.Ünlülerin tanıtımlar için talep ettiği fiyatlar artmaya başlamıştı.Aynı zamanda sosyal medya gelişmekteydi.İnsanlar tanımadığı kişilere bile rahat bir şekilde ulaşır hale geldi.E bir de toplumların günden güne artan tüketim açlığı,dijital influencer’lara  zemin hazırladı.

 Yani kim ne derse desin dijital influencer’lık olayının başlamasındaki üç temel madde şunlardı;

1-     Ünlülerin tanıtımlar için fazla para talep etmesi ve markların kendilerine farklı bir yol aramak istemeleri

2-      Sosyal medya kullanımının artması, insanların zamanının çoğunu dijital medyada geçirmeleri

3-      Sonu gelmek bilmeyen tüketim sevdası! 

 

INFLUENCER’LAR ARAMIZDAN BİRİLERİ!

Bugün toplumca kabul ettiğimiz ünlü kişilere ek olarak bilgisayar oyunlarını çok iyi oynayan bir lise öğrencisi, harika yemek tarifleri hazırlayan bir ev hanımı veya gezdiği yerlerin video ve fotoğraflarını paylaşan bir gezgin internetteki sosyal medya hesapları sayesinde çok hızlı bir şekilde milyonlarca takipçiye ulaşabiliyorlar.

Kısacası influencer olmak için televizyonlara ihtiyaç kalmadı!

INFLUENCER’LAR NASIL ORTAYA ÇIKIYORLAR?

Öncellikle şunu belirtmeliyim ki her sosyal medya kullanıcısı da teknik açıdan bir influencer adayı olarak görülebilir.Önemli olan şey,bu adaylık sürecini ne kadar doğru yönetebildiğinizdir.

FENOMEN OLMAK VE INFLUENCER’LIK AYNI ŞEY DEĞİL!

Ufak bir parantez açacak olursam fenomenlik ve influencer’lık olayının aynı şey olmadığını da belirtmek isterim. Öncelikle, her influencer’ın uzmanı olduğu, kendine özgü bir alan bulunuyor. Herkesin her şeyden haberdar olduğu internet çağında ilgi çekici ve akla hiç gelmemiş bir konu başlığı bulup, o alanda uzmanlaşmak influencer olmanın ilk aşaması. Örneğin, influencer denince akla hemen moda, spor ya da teknoloji geliyor. Çünkü genç kitlenin ilgisini bu başlıklar çekiyor. 

Influencer’ın kitleye eriştiği kanallar  kendi uzmanlık alanlarına   göre  değişiyor. Video çekme konusunda başarılı olanlar YouTube’da, kısa ve vurucu cümleler kuranlar Twitter’da; fotoğraf becerisine güvenenler ise Instagram’da aktif oluyorlar. Snapchat ise beceriden bağımsız, 20 yaş altı dijital kullanıcıya erişmenin favori adresi olarak öne çıkıyor.

INFLUECER OLMAK İSTİYORSAM NE YAPMALIYIM?

Öncelikle akla gelmemiş,farklı bir şey yapmalısınız.Son dönemlerde herkes birbirinin aynısı olmaya başladı ve bu biz takipçileri rahatsız ediyor. Bu durumu ‘influencer kirliliği’ olarak yorumlayabileceğimi düşünüyorum.İşini iyi yapanlara, bizlere farklı sunumlar yapan influencer’lara lafımız yok.

Kendiniz için en doğru alanı seçin.Ama lütfen aynı olmayın! Telefon başında fenalık geliyor bizlere!

İkinci olarak ürettiğiniz içeriklerin kaliteli olmasına dikkat edin. Şunu unutmayın ki kitlenizi büyüttükçe sizle çalışmak isteyecek markalar da kaliteli içerik üretip üretmediğinizi gözlemleyecekler.

Üçüncü olarak , sosyal medyada dikkat çekmelisiniz.Kendi alanınız dışına çıkmadan dikkat çekici paylaşımlarda bulunmak sizleri gündeme getirecektir.

Dördüncü adım,tek sosyal medyada değil dijital dünyada aktif olmanız . Elbette ki sadece sosyal medya platformlarına yönelik çalışmalar yapmayı düşünebilirsiniz. Ancak genel olarak influencer seviyesine çıkmak istiyorsanız insanların sizi internetin çoğu platformunda görmelerini sağlamalısınız.

Son olarak hayatın her anında unutmamamız gereken kuralın burada da geçerli olduğunu unutmayın; KENDİNİZ OLUN.

 Sosyal medya kullancıları samimiyeti,özgünlüğü ve insanların kendileri olmasını talep ederler.Hayatınızın her anında nasılsanız sosyal medyada da öyle olun.

INFLUENCER’LAR FİRMALAR İÇİN BİÇİLMİŞ KAFTAN!

Influencer’lar, müşteriye daha yakın olmak isteyen firmalar için biçilmiş kaftan. İnternet ve sosyal medyanın gelişimine ayak uyduran birçok firma influencer’lar ile birlikte firmalarını genişletip büyüttü.Firmaların  bu süreçteki en büyük görevi yeniliklere ayak uydurmak ve takip etmek oldu.Bu durumlarda son dönemlerde gündemde olan birçok meslek gruplarını doğurdu.Bunlara örnek olarak sosyal medya yöneticileri ve yeni medya uzmanları verilebilir.

Herhangi bir yenilik birçok meslek grubu doğurabildiği gibi, sektörel anlamda da büyümelere yardımcı olabiliyor!

Şimdi sizlere bir araştırmadan bahsetmek istiyorum;

 “Araştırma şirketi McKinsey, 2014 yılında influencer reklamcılığına ayrılan her 1 doların, reklam veren şirkete 6 doların üzerinde getiri sağladığını gösterdi. Dahası, 2015’te bu rakam 9 dolara sıçradı. Aynı yıl içinde AdWeek, influencer merkezli pazarlama faaliyetlerini “pazarlamanın bir sonraki büyük adımı” olarak niteledi. Influencer merkezli tanıtım çalışmaları, diğer adıyla “influencer marketing”, geleneksel reklamcılığa kıyasla çok daha düşük bütçelerle çok daha fazla getiri sağladığı için son dönemde hemen her şirketin vazgeçilmezleri arasına girdi. “

Bu araştırmaya bakıldığında da iş dünyası için influencer’rın yeri oldukça büyük.Şirketler açısından bakıldığında influencer marketing, markanın kilit mesajlarını, influencer’lar aracılığıyla ulaştırmasına deniyor. Bu pazarlama stratejisinde şirketin doğrudan kendi reklamını yapması yerine, bir ürünün ya da hizmetin tanıtım işini influencer’lar aracılığıyla gerçekleştirmesi amaçlanıyor.

TÜRKİYE’DE INFLUENCER TOPLULUĞU NE DURUMDA?

Dünyanın her yerinde olduğu gibi ülkemizde de gerçekten bu işi başarıyla yapan kişiler var.Genele bakıldığında ise durum biraz değişiyor.Ülkemizden çok nadir farklı içerikler ortaya çıkıyor.Bu da toplumun influencer’lara iyi bir bakış açısıyla bakmalarını engelliyor.

INFLUENCER TOPLULUĞUNA KARŞI HALK TEPKİLERİ NE DURUMDA?

İlk başlarda oldukça güzel tepki alan influencer’lar için şuan işler biraz karışık.Toplumun geneli çocukların influencer olmayı kolay bir yol olarak gördüğünü,eğitim hayatını umursamadıklarını söylüyorlar.Sosyal medyada genç arkadaşlarımız esprili dillerde okumak yerine influencer olmanın daha doğru olduğunu çünkü ne iş yaparlarsa yapsınlar onların aylık alacakları maaşları influencer’ların tek bir linkle alabildiklerini söylüyorlar.  Tüm bu olumsuzluklar bir kenara bırakıldığında influencer’ların ,toplumu bilinçlendirip yönlendirmelerine hayranlık duyan kişiler de varlar.

Genel olarak bakarsak tüm bunlar dijitalleşen dünyamızın ve ilerleyen teknolojimizin ürünleri.

İlk yazımda yanımda olup destek olduğunuz için çok teşekkür ederim.Yeniden buluşana kadar kendinize çok iyi bakın, sosyal mesafeye dikkat edin,kendinize iyi gelebilin ve sağlıkla kalın.

 

Gülbin Sakka

 

 

 

 

 

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

BİZDEN BİRİ -1 : BERİL RAPERİN

  Selamlar arkadaşlarım! Merak Sokak ailesi olarak oluşturduğumuz yeni köşemiz olan “Bizden Biri” nin ilk yazısını yazmaktan dolayı çok mutluyum. Sizlere biraz yeni oluşumumuzdan bahsedeyim; Hayatın her alanından, birbirinden farklı meslek grupları ve konuları tartışabileceğimiz konuklarımızla sizlerin karşısındayız. Müzik,kültür sanat,siyaset   ekonomi ve birçok konuyu değerli konuklarımızla yaptığımız röportajlar ile sizlere sunacağız. Halkın tanıdığı bildiği birçok isim yerine daha adını duyurmayan ve “bizden biri” olan birbirinden yetenekli, birbirinden bilgili arkadaşlarımızla çıktığımız bu yolda desteklerinizi bekliyoruz. “Bizden Biri” nin ilk konuğu Müjdat Gezen Sanat Merkezi mezunu ve Girne Amerikan Üniversitesi Müzik Öğretmenliği bölümü öğrencisi Beril Raperin . Beril, Kıbrıs’ta üniversite okurken aynı zamanda şarkılarını sahne alarak kitlesi ile buluşturuyor. Hazırsanız röportajımıza geçelim. 1-Selam Beril,bize kendinde...

SOSYAL MEDYA OKURYAZARLIĞI NEDEN ÖNEMLİ?

Selamlar arkadaşlarım! Bugün sizlere sosyal medya okuryazarlığı hakkında bir yazı hazırladım. Her bireyin bilinçlenmesi gereken bir konu olduğunu düşündüğüm için de sizlerle paylaşmak istedim. Özellikle,içinde bulunduğumuz dijital çağ için önemli bir beceri olduğunu belirtmek isterim. Yeni medyanın gündeme gelmesiyle sosyal medya kavramı oldukça hayatımızı oldukça değiştirdi . Hepimiz kendimizi bir anda sanal dünyada iletişim kurarken, sosyal hayatlarımızı paylaşırken bulduk. Sosyal medya kullanıcılarının sayısı günden güne artıyor, herkes sosyal medyada daha aktif bir rol oynuyor. Tüm bu durumlar için sosyal medya okuryazarlığının önemi büyük. Facebook,Twitter,Instagram,Snapchat ve bunun gibi birçok sosyal medya platformu gündemimizde. Sosyal medya okur yazarlığı becerisini kazanabilmemiz için ilk olarak içinde bulunduğumuz  platformları çok iyi tanımamız gerekiyor. Sosyal medya okuryazarlığından bahsetmeye başlamışken medya okuryazarlığını atlamamak ...

NEDİR BU VERİ GİZLİLİĞİ?

 Selamlar arkadaşlarım! Bugün konumuz hepimizin gündeminde olan Whatsapp sözleşmesinin yenilenmesi. Whatsapp bir sohbet platformu. Ortaya  çıktıktan belli bir süre sonra Facebook tarafından satın alındı, Dünya üzerindeki  akıllı telefon sahibi insanların genelinde bulunan sohbet uygulaması Whatsapp, yenilenen sözleşmesi ile herkesi şaşırttı. Neden şaşırıyoruz?  Sosyal medya hesapları gündemimize geldiklerinden beri mahremiyet döneminin sonuna gelmiştik zaten! Verilerimiz ve kişisel bilgilerimiz çok uzun zamandır sandığımızdan fazla kişinin elinde! Bu bizi neden bu kadar şaşırttı ? Sosyal medya hesaplarının güvenli olduğunu düşünüyor muydunuz sahiden. Facebook, kendisinin ardından çıkan birçok sosyal mecrayı satın almıştı. Rakiplerini kendi bünyesine katarak stratejik hamleler ile ilerlemişti bu süreçte. Whatsapp sözleşmesinden önce geçmişe baktığımızda birçok Facebook veri skandallarını hatırlayalım. Birçok ülke Facebook’a dava açmış, politik ve toplumsal açıdan birç...