Selamlar arkadaşlarım ! Hepiniz Merak Sokak’a hoşgeldiniz!
Gündemimizde olan ya da unutulmuş konular hakkında bilgilendirmek için Merak Sokak oluşumunu sizlerle buluşturduk! Sadece haberler değil; araştırmalar,toplum olarak merak ettiklerimiz,bilinmeyenler,çok konuşulanlar…Kısacası topluma dair her şey Merak Sokakta sizlerle.
E hadi o zaman,başlayalım!
Blogtaki ilk konumuzun son dönemlerde gündemde olan influencerlık ile alakalı olmasını istedim..Bir konu hakkında konuşmak için konuşacağımız konunun temelini bilmemiz gerektiğini düşünüyorum.Yahu bu influencer’ın tam Türkçe karşılığı ne?
Efendim hemen açıklayalım sizlere, influencer etkileyen kişi demek.
Sahip oldukları sosyal medya ve dijital platformlar
aracılığı ile herhangi bir ürün ya da servis hakkındaki yaşadıklarını,
deneyimlerini takipçileri ile paylaşmaları yoluyla tanıtım ve pazarlamalar
yapan , belirli bir topluluğu etkileyen ve yönlendiren gruplara influencer deniliyor.
E böyle genel konuşarak olmaz!Biraz daha detaylara inelim bu konuda.Nasıl influencer olunur? Influencır’lık nasıl ortaya çıktı?
ONLAR DİJİTAL INFLUENCER!
Geçmişte marka ve ürünlerin tanıtımını ünlü dediğimiz oyuncu,sanatçı,sporcu,şarkıcı veya iş adamları yapardı.Bu insanlara zaten influencer deniliyordu.Sosyal medya ve dijital dünyanın etkisi ile gündeme gelen topluluk dijital influencer adını aldı.
Yani influencer kavramı yıllardır aramızda geziniyor. Bu ayrımı bilmeyenlerimiz için güzel bir bilgi oldu diye düşünüyorum!.
Neyse,konumuza dönelim.Markalar ünlü insanlarla çalışırken bir sorun olmuyordu; tek bir şey dışında.Ünlülerin tanıtımlar için talep ettiği fiyatlar artmaya başlamıştı.Aynı zamanda sosyal medya gelişmekteydi.İnsanlar tanımadığı kişilere bile rahat bir şekilde ulaşır hale geldi.E bir de toplumların günden güne artan tüketim açlığı,dijital influencer’lara zemin hazırladı.
Yani kim ne derse desin dijital influencer’lık olayının başlamasındaki üç temel madde şunlardı;
1- Ünlülerin
tanıtımlar için fazla para talep etmesi ve markların kendilerine farklı bir yol
aramak istemeleri
2- Sosyal
medya kullanımının artması, insanların zamanının çoğunu dijital medyada
geçirmeleri
3- Sonu
gelmek bilmeyen tüketim sevdası!
INFLUENCER’LAR
ARAMIZDAN BİRİLERİ!
Bugün
toplumca kabul ettiğimiz ünlü kişilere ek olarak bilgisayar oyunlarını çok iyi
oynayan bir lise öğrencisi, harika yemek tarifleri hazırlayan bir ev hanımı
veya gezdiği yerlerin video ve fotoğraflarını paylaşan bir gezgin internetteki
sosyal medya hesapları sayesinde çok hızlı bir şekilde milyonlarca takipçiye
ulaşabiliyorlar.
Kısacası influencer olmak için televizyonlara ihtiyaç kalmadı!
INFLUENCER’LAR
NASIL ORTAYA ÇIKIYORLAR?
Öncellikle şunu belirtmeliyim ki her sosyal medya kullanıcısı da teknik açıdan bir influencer adayı olarak görülebilir.Önemli olan şey,bu adaylık sürecini ne kadar doğru yönetebildiğinizdir.
FENOMEN OLMAK VE INFLUENCER’LIK AYNI ŞEY DEĞİL!
Ufak bir parantez açacak olursam fenomenlik ve influencer’lık olayının aynı şey olmadığını da belirtmek isterim. Öncelikle, her influencer’ın uzmanı olduğu, kendine özgü bir alan bulunuyor. Herkesin her şeyden haberdar olduğu internet çağında ilgi çekici ve akla hiç gelmemiş bir konu başlığı bulup, o alanda uzmanlaşmak influencer olmanın ilk aşaması. Örneğin, influencer denince akla hemen moda, spor ya da teknoloji geliyor. Çünkü genç kitlenin ilgisini bu başlıklar çekiyor.
Influencer’ın kitleye eriştiği kanallar kendi uzmanlık alanlarına göre değişiyor. Video çekme konusunda başarılı olanlar YouTube’da, kısa ve vurucu cümleler kuranlar Twitter’da; fotoğraf becerisine güvenenler ise Instagram’da aktif oluyorlar. Snapchat ise beceriden bağımsız, 20 yaş altı dijital kullanıcıya erişmenin favori adresi olarak öne çıkıyor.
INFLUECER OLMAK İSTİYORSAM NE YAPMALIYIM?
Öncelikle akla gelmemiş,farklı bir şey yapmalısınız.Son dönemlerde herkes birbirinin aynısı olmaya başladı ve bu biz takipçileri rahatsız ediyor. Bu durumu ‘influencer kirliliği’ olarak yorumlayabileceğimi düşünüyorum.İşini iyi yapanlara, bizlere farklı sunumlar yapan influencer’lara lafımız yok.
Kendiniz için en doğru alanı seçin.Ama lütfen aynı olmayın! Telefon başında fenalık geliyor bizlere!
İkinci olarak ürettiğiniz içeriklerin kaliteli olmasına dikkat edin. Şunu unutmayın ki kitlenizi büyüttükçe sizle çalışmak isteyecek markalar da kaliteli içerik üretip üretmediğinizi gözlemleyecekler.
Üçüncü olarak , sosyal medyada dikkat çekmelisiniz.Kendi alanınız dışına çıkmadan dikkat çekici paylaşımlarda bulunmak sizleri gündeme getirecektir.
Dördüncü adım,tek sosyal medyada değil dijital dünyada aktif olmanız . Elbette ki sadece sosyal medya platformlarına yönelik çalışmalar yapmayı düşünebilirsiniz. Ancak genel olarak influencer seviyesine çıkmak istiyorsanız insanların sizi internetin çoğu platformunda görmelerini sağlamalısınız.
Son olarak hayatın her anında unutmamamız gereken kuralın burada da geçerli olduğunu unutmayın; KENDİNİZ OLUN.
Sosyal medya kullancıları samimiyeti,özgünlüğü ve insanların kendileri olmasını talep ederler.Hayatınızın her anında nasılsanız sosyal medyada da öyle olun.
INFLUENCER’LAR FİRMALAR İÇİN BİÇİLMİŞ KAFTAN!
Influencer’lar, müşteriye daha yakın olmak isteyen firmalar için biçilmiş kaftan. İnternet ve sosyal medyanın gelişimine ayak uyduran birçok firma influencer’lar ile birlikte firmalarını genişletip büyüttü.Firmaların bu süreçteki en büyük görevi yeniliklere ayak uydurmak ve takip etmek oldu.Bu durumlarda son dönemlerde gündemde olan birçok meslek gruplarını doğurdu.Bunlara örnek olarak sosyal medya yöneticileri ve yeni medya uzmanları verilebilir.
Herhangi bir yenilik birçok meslek grubu doğurabildiği gibi, sektörel anlamda da büyümelere yardımcı olabiliyor!
Şimdi sizlere bir araştırmadan bahsetmek istiyorum;
“Araştırma şirketi McKinsey, 2014 yılında influencer reklamcılığına ayrılan her 1 doların, reklam veren şirkete 6 doların üzerinde getiri sağladığını gösterdi. Dahası, 2015’te bu rakam 9 dolara sıçradı. Aynı yıl içinde AdWeek, influencer merkezli pazarlama faaliyetlerini “pazarlamanın bir sonraki büyük adımı” olarak niteledi. Influencer merkezli tanıtım çalışmaları, diğer adıyla “influencer marketing”, geleneksel reklamcılığa kıyasla çok daha düşük bütçelerle çok daha fazla getiri sağladığı için son dönemde hemen her şirketin vazgeçilmezleri arasına girdi. “
Bu araştırmaya bakıldığında da iş dünyası için influencer’rın yeri oldukça büyük.Şirketler açısından bakıldığında influencer marketing, markanın kilit mesajlarını, influencer’lar aracılığıyla ulaştırmasına deniyor. Bu pazarlama stratejisinde şirketin doğrudan kendi reklamını yapması yerine, bir ürünün ya da hizmetin tanıtım işini influencer’lar aracılığıyla gerçekleştirmesi amaçlanıyor.
TÜRKİYE’DE INFLUENCER TOPLULUĞU NE DURUMDA?
Dünyanın her yerinde olduğu gibi ülkemizde de gerçekten bu işi başarıyla yapan kişiler var.Genele bakıldığında ise durum biraz değişiyor.Ülkemizden çok nadir farklı içerikler ortaya çıkıyor.Bu da toplumun influencer’lara iyi bir bakış açısıyla bakmalarını engelliyor.
INFLUENCER TOPLULUĞUNA KARŞI HALK TEPKİLERİ NE DURUMDA?
İlk başlarda oldukça güzel tepki alan influencer’lar için şuan işler biraz karışık.Toplumun geneli çocukların influencer olmayı kolay bir yol olarak gördüğünü,eğitim hayatını umursamadıklarını söylüyorlar.Sosyal medyada genç arkadaşlarımız esprili dillerde okumak yerine influencer olmanın daha doğru olduğunu çünkü ne iş yaparlarsa yapsınlar onların aylık alacakları maaşları influencer’ların tek bir linkle alabildiklerini söylüyorlar. Tüm bu olumsuzluklar bir kenara bırakıldığında influencer’ların ,toplumu bilinçlendirip yönlendirmelerine hayranlık duyan kişiler de varlar.
Genel olarak bakarsak tüm bunlar dijitalleşen dünyamızın ve ilerleyen teknolojimizin ürünleri.
İlk yazımda yanımda olup destek olduğunuz için çok
teşekkür ederim.Yeniden buluşana kadar kendinize çok iyi bakın, sosyal mesafeye
dikkat edin,kendinize iyi gelebilin ve sağlıkla kalın.
Gülbin Sakka
,❤️❤️❤️❤️❤️
YanıtlaSilTek kelimeyle müthiş
YanıtlaSilTek solukta okudum tebrikler tatlım başarılar devam 👌👍🎉😘
YanıtlaSil